lördag 5 januari 2013

Acklimatiserad

Nu har jag landat med både kropp och själ här i Roquetas. Det började med en natt helt utan sömn och sen kände jag mig lite utslagen, men nu är jag på gång igen. Och många glada återseenden har det blivit och förhoppningsvis blir det fler i februari.
Igår gick jag mina första 18 hål med blandat resultat, men dom sista 9 gick jag nästan på handikappet.  Och nu har jag gått 9 hål i em och är rätt nöjd.
Förutom golfen har jag hunnit med en dag på marknaden, bl a köpte jag ett par stövlar för 10 euro, samt en klocka för 5 euro, som går ungefär hälften så fort som dyrare klockor jag har haft.
Den spanska krisen tycker jag mig se i betydligt fler tomma affärs- och restauranglokaler än förra året.
Imorgon satsar jag på en loppmarknad på tjurfäktningsarenan, ska bli spännande att se vad spanjorerna gör sig av med.

Spanskan går det så där med, men jag gör mina små försök och ett speciellt tack till Anna på kursen, som fick mig att ladda ner det spansk-svenska lexikonet i mobilen.  Skönt att slippa ha med sig hela parlören i tryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar