lördag 19 januari 2013

Mörbultad och genomblåst

Igår fick jag en timmes helkroppsmassage av en man från Kina, som i stort sett inte kan ett ord engelska eller något annat än mandarin, eller vad han nu talar för språk. Men massera kan han. Just nu känner jag mig som en tonåring i kroppen.

Däremot har det blåst något alldeles förskräckligt sedan igår morse. Inatt kändes det som att fönstren skulle komma in, eftersom min franska balkongdörr i sovrummet inte går att stänga ordentligt, vilket två män just nu försöker åtgärda.

Idag skulle jag egentligen varit på utflykt till Desert Springs, en ökenbana någon timmes resa härifrån men, eftersom det varnas för stormbyar idag, ställdes resan in, tack och lov.

Just nu är det ändå rätt lugnt så bara dörren blir lagad ger jag mig ut på en långpromenad längs stranden. Där lär vågorna gå höga idag.






1 kommentar:

  1. Bara du inte blåser bort på stranden. Kollar på vädret på TVE på dina trakter och ser att du ändå verkar undkomma regnet (och snön).

    SvaraRadera