tisdag 1 januari 2013

På väg till två månaders vistelse i Spanen

Äntligen dags för ett återbesök i Roquetas de mar, med mycket golf.  I år blir vistelsen dubbelt så lång, dvs två månader.

Just nu väntar jag på planet, som tydligen är en knapp timme försenat från Spanien. men jag har ingen brådska. anslutningsflyget i Madrid går inte förrän sent ikväll.

Avsikten är alltså att blogga även i år, vill du kommentera något inlägg (vilket alltid är roligt för avsändaren) så kan du göra det som anonym, men det är ju trevligt om du signerar inlägget, så åtminstone jag förstår vem du är.


ps. för hågade inbrottstjuvar, som råkar hamna på den här sidan, kan nämnas att min amerikanska syster är hemma i Falun och vaktar lägenheten, förutom allt annat hon ska förlusta sig med. ds

8 kommentarer:

  1. Ulla! Vilken underbar start på det nya året! Ska med intresse följa din blogg. Ha det underbart och träna nu även din spanska:) Mona

    SvaraRadera
  2. Hej,
    vi åker till Malaga 31 januari och sedan vidare till Ronda,Cadiz,Jerez etc....(Husvakten Andreas är då hemma igen)
    Ha det fint! Kanske vi kan ses, vad vet jag..
    Kram och ha det fint!
    Ann-Ci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Ci var ligger Ronda, Cadiz mm. Själv håller jag till 20 mil öster om Malaga. Vore kul om vi kunde sammanstråla.

      Radera
  3. Spännande, jag kommer att läsa din blogg. Ha det så skönt. Kram Sussi.

    SvaraRadera
  4. Hej, önskar dig ett gott nytt år o bra golfveckor. Kram Agneta M

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt trevlig vistelse och framgång i golfen! Försök att träna så mycket spanska du bara kan! Synd att du inte är på Teneriffa. Här finns fina golfbanor, sägs det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tyvärr inte hittat något bra alternativ för longstay och Teneriffa. Jag är ju rätt beroende av andra människor, eftersom jag reser ensam.

      Radera
  6. I Fuengirola håller halva Norsesund till på vintrarna... Nåja några från Norsesund är väl riktigare...
    Troligtvis ses vi inte eftersom vi ska åt andrahållet från Malaga... Men man vet ju aldrig. Vi har gjort helomvändningar förr på våra resor.
    Imorgon är det "familjelunch" i köket... Bara halva dvs. 15 personer. Det ska bli kul. Jag har lagat mat hela dagen, så det är i princip klart.
    Ha det så himlagott!!! Kram! Ann-Ci

    SvaraRadera